Daniëlle Aldershoff

Mijn hart ligt bij de gezondheidszorg. Goede zorg leveren is een zaak van evenwicht: er is altijd veel vraag naar zorg en altijd te weinig geld. Dan is het een uitdaging om een zorgcentrum zo te runnen, dat er goede zorg geleverd wordt en dat de medewerkers met plezier aan het werk zijn.

Mijn tweede drijfveer is mijn belangstelling voor de mens achter de taak. Mensen vormen een organisatie of bedrijf. Wat motiveert iemand, waar wordt hij of zij blij van en waarvan chagrijnig? Ik zie het een als een belangrijke taak mensen een stapje verder te helpen in hun loopbaan.

Achtergrond

Ik ben een ervaren allround manager en directeur met een sociaal-economische achtergrond. Ik heb ruim 25 jaar managementervaring in de non-profitsector. Eerder ben ik werkzaam geweest als beleidsonderzoeker op terreinen als consumentenonderzoek, arbeidsmarktonderzoek en maatschappelijke dienstverlening. Ik ben Erkend Coach (zie Stir register voor Professioneel Begeleiders).

Keurmerk voor professioneel begeleiden

 

 

 

Zorg en non-profit

De gezondheidszorg ken ik vanuit verschillende invalshoeken. Ik ben actief geweest in rollen als integraal en duaal manager, adviseur, toezichthouder, VWS-beleidsambtenaar, bestuurslid zorggroep, lid verzekerdenraad en patiëntenvertegenwoordiger. Daarbij zijn verschillende zorgsectoren mijn werkterrein geweest, zoals de geestelijke gezondheidszorg, de eerstelijnszorg (huisartsenzorg), de gehandicaptenzorg en aanpalende sectoren, zoals welzijn, vrijwilligerswerk, speciaal onderwijs en vrijwilligerswerk.
Hierdoor kan ik mij snel verplaatsen in de verschillende taken en verantwoordelijkheden van zorgprofessionals, managers, stafmedewerkers, directeuren en bestuurders. Door mijn brede achtergrond heb ik aansluiting bij zowel grote als kleine organisaties. Omdat ik door verschillende ‘brillen’ kan kijken, zie ik snel wat er nodig is voor een goede bedrijfsvoering in een zorgorganisatie of in een non-profitorganisatie.

Sterke punten

• Brengt rust en duidelijkheid bij ‘gedoe’ in organisaties
• Strategische aanpak en implementeren van beleids-, verander- en verbeterprocessen
• Human Resource Management (HRM) / Personeel & Organisatie (P&O)
• Klantgerichte bedrijfsvoering
• Sterk in mobiliseren en benutten van aanwezige kennis en expertise
• Brede ervaring in interdisciplinair samenwerken
• Werkt oplossingsgericht met pragmatisch en handzaam advies
• Sportief (letterlijk & figuurlijk)

Waarden en opvattingen

• Hecht waarde aan: oprechtheid, trouw en respect voor de ander
• Met respect voor het verleden toekomstgericht aan de slag
• Mensen zijn het belangrijkste werkkapitaal in een organisatie (daar moet je zorgvuldig mee omgaan)
• Patiëntenzorg is een kerntaak van een zorginstelling (dus denken vanuit de patiënt)

Meer weten? Ga naar Over Daniëlle Aldershoff, naar Referenties, naar Blog, of neem contact op.
Ga terug naar Werkervaring en opdrachten.