Aanbod:
Ik help graag directeuren en managers om hun organisatie/bedrijf goed te laten draaien, zodat klanten tevreden zijn en mensen er met plezier werken. Als tijdelijke, betrouwbare en kundige rechterhand (als manager, adviseur, coach) ben ik graag inzetbaar om “gedoe”​ met medewerkers of “gedoe”​ met klanten op te lossen. Wat ik goed kan is: taken en mensen in balans brengen, met als resultaat: rust en duidelijkheid.

Expertise:
Strategische aanpak en implementeren van beleids-, verander- en verbeterprocessen, Human Resource Management (HRM, P&O), klantgerichte bedrijfsvoering, oplossingsgericht werken, basis Lean Six Sigma.

Kwaliteiten:
Stevige & dienende persoonlijkheid, rots in de branding, gevoel voor humor, analytisch & snel van begrip, inventief, energiek & gedreven, integer & betrouwbaar, doelgericht doorzetten, zorgvuldig, sensitief voor signalen vanuit omgeving. Hecht waarde aan: oprechtheid, trouw en respect voor de ander.

Vaardigheden:
Sterk in mobiliseren van aanwezige kennis, informatie & expertise, brede ervaring in interdisciplinair samenwerken, snel op nieuw beleidsterrein inwerken.

Stijl:
Is een netwerker & bruggenbouwer, die zich snel in een nieuwe omgeving inwerkt en zichtbaar maakt; werkt oplossingsgericht; een enthousiasmerende, samenwerkingsgerichte en resultaatgerichte leidinggevende/collega, die intern én extern zorgt voor verbinding en samenhang; ‘niet vies’ van interventies plegen, knopen doorhakken, of maatregelen nemen; doet dat zorgvuldig en transparant; blijft de afgesproken koers vasthouden in dagelijkse en complexe situaties; en verkoopt graag eigen organisatie (naar buiten en naar binnen).

Aanpak:
Tijdens eerste gesprek (gratis, oriënterend) tast ik af wat er zoal speelt binnen de organisatie. Vervolgens stel ik binnen 14 dagen een beknopt plan van aanpak op voor de opdrachtgever, waarna de opdracht definitief wordt. Basis is een serie gesprekken met zoveel mogelijk mensen binnen het organisatieonderdeel en sleutelfiguren daarom heen aangevuld met inzichten uit relevante, recente documenten binnen de organisatie. Dat alles vormt de basis voor een (voorlopige) diagnose van waar de organisatie staat in het (cultuur)verbeteringsproces.

Keurmerk voor professioneel begeleiden

Gedragscode:
Ik onderschrijf de gedragscode voor Interim Managers (Gedragscode voor Interim Managers), loopbaanprofessionals (Gedragscode Noloc dec 2016), en professioneel begeleiders (ST!R gedragscode-stir-september-2013).

Meer weten? Neem contact op.
Ga terug naar naar Home of naar Interim management of naar Daniëlle Aldershoff.